söndag 19 januari 2014

Seg träningsvecka.

Vilken seg träningsvecka detta har varit. Lusten att träna har lyst med sin frånvaro och träningströskeln har känts hög att komma över. Trots detta har jag genomfört mina pass, både löpning och annat. När jag väl är igång känns det bra, speciellt löpningen. Själva löprundorna har gått bra. Långsamma har de varit hela veckan men det har gått att mala på utan att det har varit tungt. Det svåra har varit att komma ut i spåret, tur att jag har Runkeeper som sätter press på mig. ; )

Det blev fyra löprundor denna vecka. Första rundan var ett lunchpass runt Stensö ( 5 km) i tisdags. Stensö är alltid hemma så det var skönt att springa där. Sen sprang jag på bandet i torsdags efter Cross Cage- passet, och det var urtrist! Det var lättsprunget, men fy så långtråkigt. Jag stod ut lite mer än 20 minuter.

De sista två rundorna låg enligt schemat på lördag och söndag denna vecka, och så ser det ut varje vecka enligt planen. Jag var inte alls sugen på att springa igår men det var en skön runda när jag väl var ute. Idag skulle jag springa 8 km och jag kom inte ut förrän vid halv femtiden. Det var mörkt, kallt och blåsigt. Inga bra odds för en bra runda. Men även om det gick långsamt så kändes det bra när jag väl var igång och löpningen rullade på. Jag är mest stolt över att jag kom ut, speciellt med gårdagens 40-årsfest i kroppen.

Utöver löpningen blev det ett TRX- pass och ett Cross Cage-pass i veckan. Det känns riktigt bra att träna upp styrka i bål och rygg.

Jag hoppas att suget efter löpningen kommer tillbaka snart. Jag vill inte ha fler sega veckor. : )


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Tallhagsvägen,Kalmar,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar